Driftstatus, se eventuelt planlagt arbeid lengre ned i artikkelen.

NB!!!! Trykk HER for å se aktiv driftstatus - Berørte basestasjoner som er nede, vises her, listen oppdateres hvert minutt

17. Mai 2020 kl:15:02 - Feil på hovedlinje til Botnestua.

Feilen berører kunder tilkoblet Botnestua, Fogstad i Hof, Hillestad-Hvittingfossvn364, Breimyrbakken, Løvalddalen23.
Alle tilkoblet ovennevnte baser er uten internettaksess. 

Årsaken var 2 døde strømforsyninger.
Problemet ble løst kl 18:54. 

1. April - 08. April 2020 - Problemer med RSTP, fører til periodiske pakketap.

Feilen påvirker enkelte kunder mer enn andre, typisk er det 2-4 sek med sporadiske utkoblinger, men det er tilfeldig og spradiskt. 
Lokalisering av problemet og feilretting har vært tidkrevende og komplisert.
Problemet ble løst 100% Fredag 17.04.2020, klokken 05:30. 
Vi beklager de problemer dette ha medført for deg som kunde.

16. Mars - 08. April 2020 - Hovedlinje til H-Nett levert av GlobalConnect er feilmeldt, Rx-FCS errors på inngående trafikk(Nedlasting).

Feilen påvirker for øyeblikket påvirker ikke trafikken i vesentlig grad, men det er meldt problem periodiskt å nå maks hastighet på speedtester. 
GlobalConnect melder at det kan være noe med de GBic modulene som brukes på fiberen og har bestillet nye.
 - Det meldes da at det vil ta 10 dager for levering av disse er klart. På dette tidspunkt var det ca. 20 FCS-error i sekundet på inkommende trafikk.
 - H-Nett tar kontakt igjen etter 9 dager ogf får beskjed om at modulene ikke og de melder at det vil ta lengre tid enn foventet grunnet korona krisen.
 - H-nett tar kontakt igjen og status er det sammme. Inkommende feil er stadig økende og tror at problemene skyldes FCS-errors,
   FCS-errors er nå oppe i 50-100/sekund.

27.03.2020: Grunnet Korona krisen fortsetter trafikken vår å øker og er nå 45-50% høyere enn normalt. Både hjemme kontor og skole elever sliter
tidvis med diverse tjenester. Noe skyldes teams og andre internett leverandører som har store feil i sine nett grunnet 50% økning i trafikken.
H-Nett sin egne trådløse infrastruktur er som normal, og det er kapasitet ledig på våre baser/infrastruktur. Men vi ser på mulighet for å oppgradere hele
infrastukturen til nyere programvare/firmware. En iten gruppe brukere oppgraderes da for å se hva forbedringene denne oppgraderingen vil ha.

28.03.2020: Etter vellykket oppgraderings test besluttes det å oppgradere ca. 1200 trådløse enheter for å øke ytelse og hastighet(stabilitet).
                  Dette er en ekstremt stor oppgave, og foregår mellom 04:00 - 06:00 28.03.2020. Oppgraderingen ble fullført 30.03.2020 for alle enheter.
                  Hastighet og stabilitet forbedres etter oppgradering.

03.04.2020: Feilmeldinger inn til oss fortsatt økende, typisk problemer med å oppnå maks hastighet. Mange sliter med også i tillegg med gamle
                    rutere og dårlig vedlikeholdt infrastruktur.

06.04.2020: H-Nett melder inn feil på hovelinje til GlobalConnect igjen og krever at noe må skje. Vi eskalererer feilen og presser GlobalConnect
                    til å foreta seg noe asap. Vi følges nå opp daglig og det skjer endelig noe... vi er på oppe i 500-1000 FCS-erros pr. sekund noe som
                    påvirker alle våre tjenester.

07.04.2020: GlobalConnect bytter Gbic modulene, men fortsatt samme feil.. FCS-error bare øker og øker.

08.04.2020: GlobalConnect Flere forsøk i å lokalisere feilen har det fra kl 08:40 - 09:34 vært flere brudd, ett på 15 min, og 4 andre brudd på ca. 1 minutter.
                    Feil på fiber inn til oss er endelig utbedret kl 09:34.


9. Februar 2020 - Feil på hovedlinje fra Fuglesangs til Hglass.

Feilen intraff kl:21:23:54 Feilsøkning påstartet umidelbart etter feilen intraff
Vanskelig arbeide i mast, samt at utstyr må byttes og erstattes.
Alle kunder tilkoblet HGlass er for øyeblikket uten internett aksess.
Vi antar at feilen er rettet før kl 12:00, 10.02.2020

Vi beklager de problemer dette medfører for deg som kunde.

Med vennelig hilsen

Kundeservice
H-Nett Bredbånd As

 

Adresse

H-Nett Bredbånd AS
Post: Postboks 144, 3081 Holmestrand
Besøk: Våleveien 29, 3083 Holmestrand

Kontakt

Telefon: +47 33050460
Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Bestilling: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Support: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Vi drifter også

Webshop: snorlaus.no
Hosted exchange: smartsync.no